Teorie Archive

KPI: Kašlete na starý čísla

Klíčové ukazatele výkonu (KPI - Key Performance Indicator) se podle mého názoru u nás často používají úplně špatně. Mám v úmyslu tímto článkem ukázat prstem na ty, kteří to špatně chápou podle mě. Pokud je ale špatný můj pohled, může být závěr mého článku může zcela opačný, než k jakému se hodlám dobrat. Ale to

Kampaňové parametry v Google Analytics

Minule jsem se zaměřil spíše na „politické“ problémy související s používáním kampaňových parametrů. A teď se zaměřím na praxi v Google Analytics. Velmi jednoduchý princip Google Analytics nabízí celkem 5 kampaňových parametrů. Každý má jiný význam, ukládá se do jiné kolonky a společně utvářejí poměrně detailní pohled na jednotlivé kampaně. Výhodou je, že úroveň detailu

Proč lidi kašlou na kampaňové parametry

Možnost vyhodnocovat kampaně je výsadou jen těch, kteří měří svůj či cizí web nějakým nástrojem, který to umí. Ale ani ten nejlepší nástroj na světě to nedokáže bez poctivého přispění lidského faktoru. Nástroj dokáže konkrétní kampaň poznat jen tehdy, pokud kampaň patřičně označkujete.

Unikátní uživatel – zpropadená metrika

Stále více přicházím na chuť metrice uživatel, potažmo unikátní uživatel. Je úžasná a dokáže ledacos zajímavého prozradit. A je ještě zajímavější, pokud se ve svém analytickém bádání neomezujete na Google Analytics.

Bude Google tajit klíčová slova pomocí AJAXu?

Že Google testuje zobrazování výsledků hledání pomocí AJAXu není nic nového. Uvědomujeme si ale všichni, že to má vliv na statistiky? Ve vašich statistikách totiž mohou chybět slova u návštěv z hledání ve vyhledavači Google.

KPIs: Udělali jste něco jinak?

Každý by se měl čas od času zamyslet nad svou prací. Analýzy návštěvnosti by měly generovat náměty ke změnám a inovacím, a tak se ptám vás všech, kteří používáte Google Analytics nebo kterýkoli jiný nástroj pro měření a analyzování webů. Udělali jste díky statistikám něco jinak?

Nezvyšujte konverzní poměr

Nejen komentáře pod mým předchozím článku na téma konverzní poměr mě přesvědčily o tom, že se význam tohoto čísla příliš přeceňuje. Rád bych se tedy na to podíval z druhé stránky. Konverzní poměr ovlivňuje marketingová a obchodní strategie ve všech podobách (značka, její známost a oblíbenost, cenová politika, zásadní vliv má také forma a obsah

Konverzní poměr vs. Agáta Hanychová

Kolik nesmyslů se už okolo konverzního poměru napovídalo… a ještě napovídá. Debaty o konverzním poměru ve firmě většinou odstartují příliš málo poučení ajťáci, kteří prostřednictvím primitivního vzorce nebo i drahého sofistikovaného nástroje objeví, že něco takového existuje.  Ajťáka taky napadne něco jako.: „Zvýšíme konverzní poměr a předběhneme konkurenci! Heuréka! (A dostanu přidáno! Hurá)“ Z toho samozřejmě logicky

KPI – Klíčové ukazatele nejen webu

Znáte KPI? Je to hrozný trend. Dneska se pořád něco reportuje a vykazuje, ale málokdo vlastně ví, k čemu to slouží. KPI jsou čísla, kterými by se v ideálním případě měl měřit úspěch či neúspěch byznysu. S nějakými KPI pracuje každý… jedním z opravdu klíčových ukazatelů je třeba výše platu :). V podnikání to často