„Chyba“ v týdenním přehledu v Google Analytics

KPI graf je snad v každém Google Analytics reportu a jdou s ním dělat divy. Vedle dalších zajímavých vychytávek je zde (asi i díky velkému nátlaku komunity uživatelů) možnost zobrazit data nejen po dnech, ale i týdnech a měsících, jenže…

Už jsem dříve psal o tom, jak nastavení jazyka ovlivňuje kalendář v Google Analytics. Bohužel tato změna má sice vliv pouze na kalendář a jen usnadní jeho používání. Pokud však přepnete KPI graf do týdenního zobrazení, vždy týdny začínají nedělí bez ohledu na jiné nastavení.

Situaci ilustruje následující obrázek – týdny v kalendáři začínají pondělím, ale graf ukazuje týdny od neděle do soboty.

Rozdílný začátek a konec týdne v kalednáři a na grafu.

Týdenní pohled na data se hodí, když chcete sledovat trend vývoje např. počtu návštěv (denní výkyvy mohou hodně zkreslit realitu). Obvykle tento rozdíl v týdnech nevadí a KPI graf vám i tak dá poměrně dobrý náhled na to, jak se asi situace vyvíjí. Bohužel jsem ale minulý týden narazil na situaci, kdy tohle neplatí. Poslední týden měl každý den o maličko menší počet návštěv než týden předchozí. Ale v týdenním zobrazení šla křivka nahoru, protože se do posledního týdne započítala výjimečně silná neděle z minulého týdne.

Na KPI grafu můžete většinou nastavit, která metrika (visits, bounce rate, % new visitors) má být na tom grafu má být. Můžete si také zobrazit grafy dvou hodnot přes sebe, abyste viděli, jak se vzájemně ovlivňují.

Porovnání dvou metrik.

¨
Používáte KPI graf v Google Analytics? Všimli jste si této vlastnosti?

Comments

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.