Jak řešíme Referral SPAM s agenturami

Věřím, že můj nástroj na boj s Referral SPAMem znáte. Vznikl proto, že jsem nějaké řešení sám potřeboval a hračky, které to řešily mi nevyhovovaly. Účtovat klientům plnou hodinovku za takovou službu mi přišlo nehorázné a řešit problém pouze pro pár účtů zase hrozně neefektivní.

Ještě před půl rokem jsem trochu pochyboval, že by se něco takového uživilo. Praxe mě příjemě vyvedla z omylu. Malé firmy jsou ochotné za službu zaplatit pár drobných. Korporátní klienty na micrositách trápí SPAM traffic možná ještě víc. I agentury oceňují, že mohou klientům spolehlivě vyřešit problém a nemusí se tím samy zabývat.

Většina mých klientů jsou relativně malé firmy a většina z nich je ze zahraničí, ale většina účtů, ve kterých likvidujeme SPAM patří klientům agentur z větší části z ČR, ale děkuji za přízeň i na Slovensko a do Rumunska.

Pošéfováno i pro agentury a freelance konzultanty

S agenturami toto téma řeším čím dál častěji, a tak jsem se rozhodl, že rovnou sepíšu, jak spolupráce funguje a pár best practices.

Vím, jaké to je být agentura, jak je důležitá reputace a co může napáchat nechtěný únik dat. Vím, že to mají agentury složitější, protože při spolupráci se mnou dávají samy hlavu na špalek. Ještě nedávno agentury vyčkávaly, jestli to Google vyřeší sám, ale od konce loňského roku cítím rostoucí zájem a chuť se k problému stavět čelem a něco na tom i vydělat.

Standardní parametry spolupráce s agenturou

NDA bez diskuze

Rovnou mi pošlete NDA k podpisu. Obvykle stačí obecné NDA, které podepisujete třeba s grafiky a externími konzultanty. Bez ohledu na to, co podepíšeme, ctím vlastní zásady viz Privacy policy i pravidla Googlu.

Jeden Google účet pro DIGMATO

Agentury si často zřizují samostatný účet, na který jim klient dá práva a DIGMATO vidí jen ty účty, které má.
DIGMATO sice počítá s více přístupy pro agenturu, ale konzultanti agentur mají často přístupy i k účtům, kde nástroj nasazovat nepotřebují a nechtějí je zbytečně propůjčovat mému nástroji. Chápu, sám bych to tak dělal.

Souhlas klienta je na místě

Velmi dobrá praxe je klienta informovat, že toto jeho přání řešíte nástrojem, který filtry aktualizuje i denně, a tak musí mít neustálý přístup k jeho účtu.

Ani očkem

Jsem zvědavý analytik, a právě proto mě práce s citlivými daty naučila hledět si svého. Rozhodně není v mém zájmu dát komukoli sebemenší záminku, aby DIGMATO nahlásil jako nedůvěryhodnou službu.

Navíc mám dost práce s daty vlastních klientů. Jestli chcete, abych se vrtal v datech těch vašich, objednejte si mé služby. ;-)

Referral data používám jen s výslovným souhlasem

Pouze dáte-li mi souhlas, budu nejméně 1x denně stahovat data o návštěvnosti referrerů, které nevedly ke konverzím, abych v nich odhalil potenciální nový SPAM dřív, než napáchá zbytečně moc škod.
Ani data z účtů beta testerů a kamarádů nepoužívám bez výslovného souhlasu.

Kvalita zkušeného analytika

  • DIGMATO nový SPAM zdroj odhalí a zablokuje většinou do 24 hodin. (Většinou dřív, než si jich všimne uživatel, vaši analytici nebo konkurenční nástroje.)
  • Podezřelé zdroje ručně validuji.
  • Finální filtry (regulární výrazy) generuje bezchybně robot a pravidelně se testují.
  • Instalaci filtrů neprovádí žádný junior, ale robot, který počítá se všemi nedostatky a omezeními Google Analytics API a ujistí se, že všechno opravdu nainstaloval.

Bez zbytečných řečí, ale s přehledem

DIGMATO je introvert po mně, takže neobtěžujeme klienty s každým novým SPAMem, který odfiltrujeme.

Nicméně kdykoli se můžete hromadně přesvědčit, na kterých účtech jsou filtry nasazené (i pokud je tam dal někdo jiný), a které domény považujeme za SPAM a od kdy.

Speciální přání vítám

Např. nasazujeme automaticky filtry na všechny nově připojené účty, ke kterým má přístup konkrétní uživatel.

Pokud máte klienta, který nedokáže akceptovat předešlé „závazky“, můžete filtry libovolně kopírovat i do jiných účtů. Jen na to budete potřebovat API nástroj. Filtrů je 21 v každém účtu, některé nejdou kopírovat ručně (přes API jde nahrát delší filtr než přes rozhraní) a nejméně 1x za měsíc je kvůli kompresi DIGMATO zaktualizuje všechny.

Flexibilní účtování

Ne každá agentura má ve frontě 150 klientů, kteří hned potřebují SPAM filtr. Standardní ceník je standardní ceník. Rád navrhnu výhodný tarif, který reflektuje vaše potřeby. Očekávám, že službu klientům naúčtujete dle vlastního uvážení.

Pár poznámek na závěr

Ve skutečnosti je pro agenturu levnější nainstalovat klientovi DIGMATO filtr, než vysvětlovat každému klientovi, že to má ignorovat a všechno bude dobrý. O co horší by byl ten humbuk, kdybyste omylem reportovali návštěvnost microsite včetně SPAMu? (Když na to přijde, umí pěkně zahýbat statistikami.)

Každého marketéra štve, když si musí pamatovat SPAMmery a soustředit se na ně místo na to, co mu zítra vydělá o 10% víc. Kdo z vás by chtěl několikrát měsíčně zjišťovat, jestli je podivný zdroj reálný nebo falešný?

Každá agentura, která dokáže aktivně vyřešit problém, zapůsobí lépe než ta, která s ním nepomohla. Vím to, byl jsem i klient.

Klienti s menší pravděpodobností opouštějí agentury, které jim kromě služeb poskytují i kvalitní nástroje.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.