Klíčová slova z Firmy.cz do Google Analytics

Google Analytics není příliš dobře připravený na české prostředí a kdo to s marketingem v českých vyhledavačích myslí opravdu vážně, musí si měřicí kód trochu poupravit. Standardní postup ale nejde aplikovat na všechny vyhledavače. Velmi neobvykle ale funguje vyhledavač Firmy.cz, který si hledaný dotaz nepředává v parametru, ale v hlavní části URL.

Pokud na Firmy.cz budete hledat výraz návštěvnost, dostanete se na stránku http://www.firmy.cz/phr/návštěvnost. Dotaz se tedy objevuje přímo do URL za /phr/. Běžným způsobem však tento dotaz do Analytics nedostanete.

Však ono to půjde

Pomohou nám s tím dva vlastní filtry, které můžete přidat přes správce filtrů v účtu Google Analytics.

Filtry v Google Analytics

Filtry v Google Analytics

Dotaz do klíčových slov

Vytvořte nový vlastní pokročilý filtr.

Jak na klíčová slova z Firmy.cz

Písmem:
Pole A: Zdroj kampaně (Campaign Source) : „^firmy\.cz“
Pole B: Obsah kampaně (Campaign Content) : „^/phr/(.*)$“
Výstup: Termín kampaně (Campaign Term) : „$B1“

Nezapomeňte nastavit „Pole B je povinné na Ano“.

Firmy.cz jako vyhledavač

Ještě je zajímavé si dalším filtrem nastavit Firmy.cz jako vyhledavač, ale pouze v případě, že uživatel přišel přes vyhledávání.

Firmy.cz jako vyhledavač

Firmy.cz jako vyhledavač

Písmem:
Pole A: Odkaz Doporučení (Referral) : „^http://www\.firmy\.cz/phr/(.*)$“
Pole B: nic
Výstup: Médium kampaně (Campaign Medium): „organic“

Toť vše.

Co na to Analytics

  1. Dotazy, které uživatelé zadají ve Firmy.cz se objeví ve statistikách klíčových slov.
  2. Hledání z Firmy.cz se bude započítávat jako přístupy z vyhledavačů.
  3. Přístupy z katalogu Firmy.cz budou nadále ve statistikách Odkazující stránky.
  4. Ve statistice Všechny zdroje provozu bude zvlášť Firmy.cz / referral a Firmy.cz / organic.
Oddělené statistky pro hledání a katalog

Oddělené statistky pro hledání a katalog

Co na to vy

I bez tohoto filtru ale můžete dotazy analyzovat v menu Odkazující stránky, když si rozklikente Firmy.cz. Ovšem tam to bude vždy ve tvaru „/phr/návštěvnost“ apod.

Napadá vás praktické využití takového filtru? Neříkejte, že ne!

Používáte podobné vylepšení statistik Analytics?

Comments

  1. By Jan Menšík

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.