Práce webového analytika

Láká tě práce analytika? Nebo tě baví, ale máš pocit, že by tě bavila jinde víc? Napiš mi, budu diskrétní a rád ti pomůžu potkat se s firmami, které mají zájem právě o tebe. Nejsem HR agentura, ale rád pomáhám oboru, ve kterém se vyznám.

O čem je práce analytika

Analytik v práci běžně dělá průnik následujících témat:

  1. Implementace měřících nástrojů – většinou Google Analytics a Google Tag Manager,
  2. Analýza dat z Google Analytics – kde je na webu problém, kterým kampaním se mají konzultanti ještě věnovat,
  3. Analýza dat z dalších zdrojů – marketingové nástroje, databáze, CRM systémy,
  4. Návrh řešení – když najdete problém, většinou pomáháte s řešením, protože znáte čísla,
  5. Reporting – i ostatní potřebují data pěkně pohromadě,
  6. Vizualizace dat – grafy, prezentace… – když mají data vypadat pěkně,
  7. Školení – většinou umíte něco, co ostatní potřebují k lepší práci,
  8. Sebevzdělávání* – často řešíte nové problémy a nástroje, taky musíte držet krok oborem online marketingu – jak to měřit a vyhodnocovat.

Většina analytiků dělá jedno z témat skvěle, další 2 dobře a ostaní poctivě, ale jen okrajově. Být expertem na všechno snad ani nejde. :-)

*Sebevzdělávání je povinná položka pro všechny analytiky. :-)

Práce analytika rozhodně není jednotvárná. Zvlášť, když ji děláš dobře, protože postupně pomáháš řešit problémy a po jejich řešení se vždy objeví další, které nebyly, nebo nebyly vidět.

Hodíš se na analytika?

Pokud uvažuješ o práci, kde využiješ selský rozum, logiku, matematiku, sociální cítění i programování, je práce webového analytika dobrá volba. Nemusíš být skvělý/á ve všem, ale pro začátek je důležité zazářit aspoň ve třech parametrech. :-)

Dobrý analytik je zvědavý, hrozně rád se učí nové věci, rozumí tomu, jak funguje internetový marketing, a snaží se porozumět lidem.

Učený z nebe nespadl

V tomhle oboru je stálá poptávka po expertech, ale i po nových talentech.

Nováčky nejčastěji nabírají agentury, nebo firmy, které už analytiky mají, ale ten má víc práce než zvládně. Pokud firma tým nemá, pomáhají se zaškolením externisti třeba jako já. Začínající analytik většinou dostane školení a podporu. Většina analytiků jsou fajn lidi a dost často najdete pomoc i v diskuzních skupinách a potkáš se s nimi na různých akcích jako Measure Bowling, nebo MeasureCamp, či na online marketingových konferencích.

Chceš-li být zajímavým kandidátem, musíš mít praktickou zkušenost s Google Analytics – je zdarma a nasadit jej můžeš na jakýkoli svůj web, nebo web známého. Návodů a postupů je plný internet a několik agentur to i školí.

Ozvěte se

Pokud si nejsi jistý/á, jestli firmy hledají právě tebe, klidně se mi ozvi, můžeme se pobavit o tom, co umíš, co ti chybí a jaké máš šance.

Rád pomůžu každému, kdo má talent a chuť být dobrý analytik.

Komentujte – rád do článku doplním životní zkušenosti analytiků, požadavky zaměstnavatelů i zajímavé odkazy. :)

Comments

  1. By Vita

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.